Tablemanager

Welkom, gast Inloggen

Ondersteuningscentrum

Activeren van voorschotten en kredietkaartgarantie

Laatst bijgewerkt: Mar 16, 2017 02:34PM CET
Het is mogelijk om een voorschot of een kredietkaartgarantie te vragen wanneer klanten reserveren. Dit kan gebruikt worden voor reserveringen van groepen, speciale dagen (valentijn, kerst) of bijvoorbeeld voor alle reserveringen in het weekend. Het kan toegepast worden voor online reserveringen worden ingesteld en voor handmatig aangemaakte. 

Bij een voorschot wordt het geld op voorhand overgemaakt, een kredietkaartgarantie geeft de mogelijkheid om bij een no-show of te late annulering het geld te innen.

Activeren

Het activeren van de betaalfunctie dient door ons te gebeuren. Gelieve u hiervoor te wenden tot support@tablemanager.be.

Instellen

Wanneer de optie geactiveerd is, kan u naar Instellingen > Betalingen
 

Algemene instellingen

De algemene instellingen worden getoond op de betaalpagina aan de klant. Hier kan u omschrijven waarom u werkt met betalingen of een garanties. Dit is een algemene tekst. Het is dus niet interessant om hier met een datum of een specifieke beschrijving van een event te werken. Deze kan u nadien invoeren bij het aanmaken van de voorschotregels. 

Betalingskanalen

Voordat u kan beginnen, is het noodzakelijk om minstens 1 betalingskanaal aan te maken. Hiervoor gaat u naar Instellingen > Voorschotten > Betalingskanalen
 
Druk op de knop "Inschakelen" voor de optie die u wenst te activeren. Dat kan via:

Voorschotregels

U kan nu beginnen met het instellen van de voorschotregels. Hiervoor gaat u naar Instellingen > Betalingen > Betalingsregels 
 

Druk op de knop "Nieuwe betalingsregel". In het scherm dat opent kan u een aantal instellingen invoeren.
 
Omschrijving

In het veld omschrijving kan je een omschrijving geven voor intern gebruik. Bijvoorbeeld "Groepsreservaties". 

Koppel aan promotie

Indien u werkt met promoties, kan u de regel vastkoppelen aan een specifieke promotie. In dit geval worden de instellingen hiervan gevolgd. Het is in dat geval niet mogelijk om een aantal velden zoals datum en herhaling aan te passen.

Datum

Het datum veld geeft aan (vanaf) wanneer de melding getoond moet worden.
Indien de melding enkel op bepaalde uren (bvb enkel tijdens diner) geldt, kan je dmv het veld "Hele dag" aangeven tussen welke uren ze moet verschijnen. 

Herhalen

In het veld "Herhaal" kan je aangeven of de melding eenmalig moet getoond worden of dagelijks, wekelijks of maandelijks herhaald moet worden. Indien hier een andere waarde dan "Eenmalig" wordt gekozen verschijnt er een veld waar je een einddatum kan instellen. Selecteer "Nooit" indien de melding altijd moet verschijnen. 

Reserveringstype

Hier stel je in of de reservering enkel geldt bij online reserveringen of ze ook geactiveerd moet worden voor reserveringen die via de telefoon worden aangemaakt. Let er wel op dat het email adres moet worden ingevuld én dat de klanten een email moeten ontvangen. Dit kan je aan of uit vinken bij het inboeken van een reservering. 

Betalingstype

Hier geef je aan of je wens te werken met een kredietkaartgarantie of met een voorschot. 

Bedrag
Je kan er voor kiezen om een bedrag te vragen per couvert of per reservering. Als je "Per Couvert" kiest zal het te betalen bedrag zich baseren op het aantal klanten dat reserveert. 
Minimum aantal personen

In het veld "Minimum aantal personen" geeft u aan wanneer de melding getoond moet worden. Dit kan bijvoorbeeld gelden vanaf een groep van x personen of voor iedereen. 

72fe354dadd9701107ed5a7b54f0c5b5@restogroup.desk-mail.com
https://cdn.desk.com/
false
desk
Wordt geladen
seconden geleden
een minuut geleden
minuten geleden
een uur geleden
uur geleden
een dag geleden
dagen geleden
info
false
Ongeldige lettertekens gevonden
/customer/nl/portal/articles/autocomplete