Tablemanager

Welkom, gast Inloggen

Ondersteuningscentrum

Aanmaken van een nieuwsbrief

Laatst bijgewerkt: Mar 31, 2016 03:29PM CEST

Het aanmaken van nieuwe mailings is zeer eenvoudig. In deze tutorial worden de verschillende stappen toegelicht. Bij enkele stap kan u doorklikken indien u meer informatie wenst!
Wij hebben de tool "Campaignmonitor" met tablemanager gekoppeld. Spijtig genoeg is deze tool momenteel enkel maar in het Engels beschikbaar.

STAP 1 - NIEUWSBRIEFMODULE INSCHAKELEN

Om een nieuwbrief te versturen gaat u naar Instellingen > tablemanager > Extra modules. Hier schakelt u de module "Nieuwsbrieven" in. 

LET OP: AFHANKELIJK VAN UW ABONNEMENT WORDT HIER MAANDELIJKS EEN BEDRAG VOOR GEFACTUREERD. 

STAP 2 - NIEUWSBRIEFMODULE STARTEN

De module "Nieuwsbrieven" wordt gestart vanuit het "Gasten" menu. Links vindt u de knop "Verstuur Nieuwsbrief". Nadat u deze heeft geopend verschijnt er een nieuw menu met een dashboard. Op dit dashboard wordt informatie getoond over de module. 

STAP 3 - NIEUWE NIEUWSBRIEF STARTEN

Klik in het nieuwe menu op de knop "Versturen". 

Indien dit uw eerste nieuwsbrief is, krijgt u op het volgende scherm de mogelijkheid om een nieuwe te starten. Dit doet u door op de knop "Get Started" te drukken. 

VOOR HET VERSTUREN VAN EEN NIEUWSBRIEF WORDT EEN BEDRAG AANGEREKEND PER MAILING. DIT BEDRAG IS AFHANKELIJK VAN HET AANTAL ONTVANGERS. VOOR MEER INFORMATIE OVER DE KOSTEN KAN U DIT ARTIKEL LEZEN. 

STAP 4 - NIEUWBRIEF INSTELLEN

Bij het aanmaken van een nieuwe mailing, moeten er een aantal gegevens ingevuld worden. 

  • Campaign Name: Dit is de naam van de campagne. Deze wordt niet getoond aan de ontvangers en kan door u gebruikt worden om deze later eenvoudig terug te vinden. Het is aangeraden om hier gebruik te maken van bvb een nummering of een maand of, ... (bvb Menu maand mei 2013)
  • Subject Line: Dit is de titel van de mail die de ontvanger in zijn mailbox ontvangt. Geef hier een bondige omschrijving van de inhoud van de mailing. Om te vermijden dat de mailing niet wordt geopend is het aangeraden om een zo aantrekkelijk mogelijke mailing te gebruiken. (bvb Gratis aperitief voor de eerste 20 reservaties)
  • Who is the campaign from: Hier vult u het email adres in waaruit de nieuwsbrief verstuurd zal worden en de naam die in het verzender veld wordt getoond. U kan bvb de naam van uw restaurant invullen en het email adres waarop uw emails van klanten binnen komen. 

Om naar het volgende scherm te gaan, klikt u op de "Next" knop

STAP 5 - TEMPLATE KIEZEN

Een aantal sjoablonen (templates) werden door ons reeds klaargemaakt op basis van het logo dat u hebt opgeladen en de header die gebruikt wordt in uw mailings. Kies de template die u wenst te gebruiken en druk op de "Next" button. 

Wenst u een eigen template te ontwikkelen? Stuur ons via de feedback knop een mailtje. Wij passen uw rechten aan waardoor u ze zelf ook kan aanmaken.

STAP 6 - DE NIEUWSBRIEF OPMAKEN

De nieuwsbrief bestaat uit een aantal elementen. Elk van deze elementen kan u wijzigen door er over te bewegen met uw muis en op de knop "Edit" te drukken. Standaard zal de mailing leeg zijn en wordt bovenaan de foto getoond die in tablemanager ingesteld werd als header-image via de module Op Maat

Het is mogelijk om een aantal onderdelen aan de nieuwsbrief toe te voegen. Dit doet u door op de knop "Add New" te drukken, welke nadien een nieuw menu toont. Meer informatie over elk van deze mogelijkheden kan u hier vinden

Na het toevoegen van een nieuw onderdeel, verschijnt dit automatisch in uw nieuwsbrief. Aan de linkerzijde is het mogelijk om de inhoud, titel, ... te wijzigen. De wijzigingen worden automatisch getoond aan de rechterzijde. Klik hier voor meer informatie. 

STAP 7 - PREVIEW

Wanneer u klaar bent, kan u een preview bekijken zoals de mail wordt verstuurd naar uw ontvangers. Bovenaan klikt u op de knop "Preview". 

Bent u tevreden met het resultaat? Druk dan bovenaan in het nieuwe scherm op "Define recipients" om de lijst met ontvangers te bepalen. Liever nog een aantal wijzigingen doorvoeren? Klik dan in het nieuwe scherm op "Make more changes" om terug te gaan naar de volgende stap.

STAP 8 - TESTEN

Om zeker te zijn dat uw email goed verstuurd wordt en aan uw verwachtingen voldoet, kan u een testbericht versturen. U kan tot 5 ontvangers per email als testers opgeven. Splits de verschillende ontvangers met een komma en druk op de knop "Send the test email". 

STAP 9 - VERZENDEN

Indien alle bovenstaande stappen goed werden uitgevoerd kan de nieuwsbrief verstuurd worden. Door op de knop "Skip the test" te drukken, komt u in het finale scherm waar u kan bepalen wanneer de e-mail wordt verstuurd. Er zijn twee mogelijkheden: Mails kunnen direct verstuurd worden en het is mogelijk om een later tijdstip in te stellen. 

TIP: Zoek op Google wanneer u het best uw nieuwsbrieven verstuurd. Kijk bvb naar de infographic op deze pagina: http://www.entrepreneur.com/article/225266

72fe354dadd9701107ed5a7b54f0c5b5@restogroup.desk-mail.com
https://cdn.desk.com/
false
desk
Wordt geladen
seconden geleden
een minuut geleden
minuten geleden
een uur geleden
uur geleden
een dag geleden
dagen geleden
info
false
Ongeldige lettertekens gevonden
/customer/nl/portal/articles/autocomplete